جلوگیری از پخش خودکار ویدیو و بستن دانلود خودکار در اینستاگرام

بدست آوردن حجم اینترنت همواره با هزینه هایی همراه است. از آنجا که در کشور ما هزینه خرید اینترنت کمی بالا است، در نتیجه ما هرگز دوست نداریم که مقداری از حجم اینترنتمان برای مواردی مصرف شود که هیچ نیازی به آن ها نداریم. اگر از کاربران اینستاگرام باشید، حتما تا به حال متوجه شده اید که بخش زیادی از حجم اینترنت خود را برای این برنامه مصرف می کنید. پخش خودکار ویدیوها در بخش اکسپلور این برنامه، موجب می شود تا درصد زیادی از حجم اینترنت ما برای ویدیوهایی که شاید هیچ گاه علاقه ای به دیدن آن ها نداشته باشیم، مصرف شود. ما در این مطلب قصد داریم تا چگونگی جلوگیری از پخش خودکار ویدیو در اینستاگرام را آموزش داده و نحوه بستن دانلود های خودکار را در این شبکه اجتماعی توضیح دهیم.

ادامه مطلب روی عنوان مطلب کلیک کنید.


جلوگیری از پخش خودکار ویدیو و بستن دانلود خودکار در اینستاگرام


دانلود های خودکار می توانند بخش زیادی از ترافیک اینترنت ما را اشغال کرده و مقدار زیادی از حجم اینترنت ما را صرف دانلود محتوایی کنند که اصلا نیازی به آن نداشته ایم. از این رو بستن این دانلودها همیشه می تواند راهکاری مفید برای کاهش هدر رفت ترافیک اینترنت ما باشد. ما در گذشته راهکارهایی را برای بستن دانلود خودکار در تلگرام و حتی بستن آپدیت خودکار برنامه ها در اندروید ارائه داده ایم. اما در این بخش قصد داریم تا راهکاری را برای این منظور در اینستاگرام،دیگر اپلیکیشن پرکاربرد این روزهای ایرانیان، ارائه کنیم.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که بخش زیادی از درآمدهای آن حاصل از پخش تبلیغات برای کاربران است. اگر شما در صفحه هوم اینستاگرام خود اسکرول کنید با انواع تصاویر و ویدیوهای تبلیغاتی مواجه می شوید که ممکن است حجم اینترنت شما را سریعا تمام کنند. البته راهکاری برای بستن نمایش تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد که در گذشته در رابطه با آن صحبت کرده ایم.

صفحه اکسپلور یا جستجوی اینستاگرام نیز دارای ویدیوهای زیادی است که بعضا به صورت خودکار شروع به پخش کرده و موجب هدر رفت حجم اینترنت ما می شوند. ما در این قسمت راهکاری را برای جلوگیری از پخش خودکار ویدیو در این بخش ارائه خواهیم نمود که در زیر مراحل چگونگی انجام این کار آمده است:

  1. اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کرده و به بخش پروفایل کاربری خود وارد شوید.
  2. در این بخش روی منوی همبرگری موجود در بالای صفحه کلیک کرده و پس از نمایش منوی مربوطه، از بخش پایین صفحه، گزینه “Settings” را برای ورود به تنظیمات اینستاگرام انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعدی، گزینه “Mobile data use” را انتخاب کنید.
  4. در آخرین مرحله، گزینه “Use less data” را فعال کنید تا به این ترتیب، از پخش خودکار ویدیو در بخش اکسپلور اینستاگرام، جلوگیری کنید.
جلوگیری از پخش خودکار ویدیو در اینستاگرام

دقت داشته باشید که در حال حاضر تنها همین بخش از اینستاگرام قابل بستن بوده و امکان بستن ویدیوهایی که در صفحه هوم به صورت خودکار آغاز به پخش می شوند، وجود ندارد. به این ترتیب هیچ راه دیگری برای جلوگیری از پخش خودکار ویدیو در صفحه هوم اینستاگرام وجود نداشته و باید برای استفاده از اینستاگرام، این ویدیوها را نیز تحمل کنید.

منبع:

www.superfamilyprotector.com