دانلود کامل کانال تلگرام در فایل PDF

ذخیره پیام ها و محتوای موجود در تلگرام به روش های متنوعی قابل انجام است. یکی از این روش ها دانلود کامل کانال تلگرام در فایل PDF می باشد. با استفاده از این روش شما می توانید به سادگی تمامی پیام ها و تصاویر ارسال شده در یک کانال تلگرام را در قالب یک فایل PDF ذخیره کنید. علاوه بر این روش، راهکارهای دیگری نیز برای ذخیره پیام های تلگرام وجود دارد که در ادامه به آن ها نیز اشاره خواهیم نمود.

ادامه مطلب روی عنوان مطلب کلیک کنید.

ذخیره پیام های تلگرام

یکی از ساده ترین روش ها برای ذخیره پیام های تلگرام، فروارد کردن آن پیام ها به بخش Saved Messages می باشد. با استفاده از این بخش شما می توانید هر پیام یا ویدیو یا تصویری را که در تلگرام می بینید، برای خود فروارد کرده و در آینده از این بخش به آن ها دسترسی داشته باشید. تنها اشکالی که این روش دارد این است که برای ذخیره همه پیام ها مناسب نبوده و ممکن است پس از مدتی، تعداد پیام های ذخیره شده شما آنقدر زیاد شود که دیگر نتوانید به پیام های مورد نظر خود به راحتی دسترسی پیدا کنید.

روش دیگری که به ذخیره و دانلود همه محتوای تلگرام در یک فایل منجر می شود، روش بکاپ گرفتن از داده های تلگرام می باشد که به تازگی در جدیدترین نسخه تلگرام معرفی شده است. در این روش شما می توانید با استفاده از گزینه “Export Telegram Data” که در تنظیمات تلگرام دسکتاپ وجود دارد، تمام پیام ها، تصاویر، ویس ها، ویدیوها و فایل هایی که در تلگرام برای شما ارسال شده است و یا شما آن ها را ارسال نموده اید را در قالب یک فایل HTML یا JSON در حافظه کامپیوتر خود ذخیره کنید و هر زمانی که بخواهید از آن ها استفاده نمایید. چگونگی ذخیره پیام های تلگرام با استفاده از این روش، قبلا توضیح داده شده است و شما می توانید از طریق لینک مربوطه به مطالعه این روش بپردازید.

ذخیره پیام های تلگرام

علاوه بر این روش ها، یک روش دیگر نیز وجود دارد که با استفاده از آن می توان اقدام به دانلود کامل کانال تلگرام یا هر صفحه چت دیگر در قالب یک فایل PDF نمود. این روش با استفاده از یک ترفند قابل انجام است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

دانلود کامل کانال تلگرام

برای دانلود کامل کانال تلگرام و ذخیره محتویات آن در قالب یک فایل PDF ابتدا نیاز است که طریق تلگرام وب، به حساب کاربری خود متصل شویم. برای این منظور می توانید از آدرس web.telegram.org استفاده کنید. پس از اینکه به نسخه تحت وب تلگرام وارد شدید، حال باید شماره تلگرام خود را در بخش مربوطه وارد کرده و سپس کد تاییدیه ای که به تلگرامتان ارسال می شود را به همراه کد تایید دو مرحله ای، در قسمت های خواسته شده، وارد نمایید.

پس از ورود به حساب کاربری و نمایش تمام محتویات تلگرامتان، حال به کانال یا گروه مورد نظر و یا حتی چتی که قصد دانلود کامل آن را دارید، وارد شوید. پس از آن برای دانلود کامل کانال تلگرام ، به اولین پیامی که در کانال آپلود شده است مراجعه کنید. توجه داشته باشید که این کار ممکن است مدت زمان زیادی به طول انجامد، اما در حال حاضر این روش، تنها راهکاری است که با استفاده از آن می توان اقدام به دانلود کامل کانال تلگرام نمود.

پس از یافتن اولین پیام، حال در صفحه چت کلید ترکیبی Ctrl+P را فشار دهید. در مرحله بعد پنجره ای به شما نمایش داده می شود که در آن باید نوع ذخیره فایل را به صورت PDF یا XPS انتخاب کرده و سپس گزینه OK را بفشارید. پس از چند ثانیه کلیه محتوای کانال دانلود شده و در یک فایل PDF یا XPS ذخیره می گردد.

نحوه دانلود کامل کانال تلگرام

حال می توانید به مسیر فایل ذخیره شده رفته و آن را باز کنید. مشاهده می کنید که تمامی محتوای کانال یا صفحه چت مورد نظر شما دانلود شده است و می توانید تمامی آن را به صورت ذخیره شده، داشته باشید. توجه داشته باشید که اگر امکان دانلود کامل کانال تلگرام را به صورت PDF ندارید، می توانید آن را به صورت XPS ذخیره کرده و سپس از طریق ابزارهای تبدیل فایل XPS به PDF آن را به پی دی اف تبدیل کنید. xpstopdf.com نیز یک ابزار آنلاین برای انجام چنین تبدیلی می باشد.

منبع:

www.superfamilyprotector.com